Gönderen Konu: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!  (Okunma sayısı 20351 defa)

0 Üye ve 10 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ramazan76

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.938
  • Puan 81
  • Cinsiyet: Bay
Bismillahirrahmanirrahim..

Başlıkta belirttiğim İmanın şartları kuranı kerimde 5 olarak sıralanmış iken ne hikmetse Ehlisünnet içerisinde bu şart 6 olarak bütün kitaplarında yer almış insanlara bu şekilde öğretilmiş.

Peki kuranı kerimde açık ve net bir şekilde 5 olarak sıralanan İMANIN ŞARTLARI neden 6 olarak öğretiliyor.

Ki bu ALTINCI madde kulları suçsuz kılmakta ALLAH ı c.c ise suçlu göstermektedir..Bilinçli olarak söylenen bu ALTINCI madde hiçmi Ehlisünnet kardeşlerimizin dikkatini çekmez ve hiçmi düşünmezler bunun üzerinde..

Şimdi aşağıdaki ayette gördüğünüz gibi İMANIN ŞARTLARINI sıralayalım.

1..ALLAH a inanmak...
2...Son güne(ahirete)inanmak..
3..Meleklere inanmak..
4..Kitaplara inanmak..
5..Peygamberlere inanmak..

Bakara Suresi..177- Yüzlerinizi doğuya, batıya çevirip durmanız, hayır sayılmaz ki. Hayır ve taat sahipleri, Allah'a, son güne, meleklere, kitaba, peygamberlere inanan, Allah sevgisiyle yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, isteyenlere ve esirlere mal veren, namaz kılan, zekât veren, ahdettikleri zaman ahitlerine vefa eden, sıkıntı ve şiddet vakitlerinde sabreden kişilerdir. Onlardır sözleri doğru olanlar, onlardır sakınanlar.

Ayette açık bir şekilde beyan edilen şartları yazdık..Şimdide Ehlisünnet camiasının kabul ettiği şartlara bakalım..

İMANIN ŞARTLARI
1-Allah'ın birliğine inanmak.
2-Meleklere inanmak.
3-Kitaplara inanmak.
4-Peygamberlere inanmak.
5-Ahiret hayatına inanmak.

BURAYA KADAR HERŞEY NORMAL VE KURANI KERİME UYAN ŞARTLAR..NE VARKİ BU ŞARTLARIN ALTINCISI İNSANOĞLUNU DÜŞÜNMEYE YÖNLENDİRİYOR AMA KİMLERİ AKIL SAHİPLERİNİ..BAKALIM O ALTINCI MADDEYE..

6-Hayır ve şerrin Allah'dan geldiğine inanmak.

Bu söze karşılık bakın ALLAH c.c kuranı kerimde ne buyuruyor..

Nisa suresi..79Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir. (Ey Muhammed!) Seni insanlara bir peygamber olarak gönderdik. Şahit olarak Allah yeter.(DİYANETİN MEALİ.)

Şimdide kötülük ve şer nelerdir kısaca bakalım..

ADAM ÖLDÜRME,HIRSIZLIK,ZİNA,GASP,GIYBET ETME,LAF TAŞIMA. VS..

Bunları insana yapmasını söyleyen bir ALLAH nasıl olurda sonra dönüp bunları neden yaptın şimdi  gir cehenneme diyebilir..ALLAH haşa adaletsizmidir..yukarıda ayet varken kötülüğün ve şerrin insanın kedinden ve nefsinden olduğunu buyurduğu halde neden Ehlisünnet mezhebi bu ALTINCI şartı olmazsa olmazlardan saymış.?



Evet kardeşlerim bu ALTINCI şart üzerinde konuşalım biraz..varsa bu başlığı takip eden ehslisünnet kardeşlerimiz onlarında fikirlerini alalım..

Bu altıncı şarta inanmayanın İMANI eksikmi oluyor.? Yoksa bu şarta inanan insanlar günahamı giriyor..?




ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

Çevrimdışı zülfikar darbesi

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 746
  • Puan 99
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #1 : 23 Nisan 2010, 15:54:35 »
Serdarcan kardeş gerçektende çok canalıcı bir konuya temas etmişsin.

Kötülük ve çirkinliyin adı olan şer, nasıl olurda bütün noksan sıfatlardan münezzeh,erhamerrahimin olan rabbimize isnad edilebilir.

 klasik sünni anlayışında şerride yaratanın Allah olduğu o irade etmedikten sonra kimseye şerrin düçar olmayacağı,bundan dolayıda şerri insanlara müptela edeninde Allah olduğu inancı hakimdir.

tabi bunu birkısım ispat ve delillere dayandırıyorlar ama!!!


şimdi bende merakla güzel bir cevap bekliyorum boşuna beklemiş olmayız inşaAllah.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #2 : 23 Nisan 2010, 19:02:10 »
sünnilerde imanın şartları 6 diye söylense de bunların toplandığı Amentu diye bilinen dua(!)da bu şartların 7 olduğunu görmekteyiz:

Amentu 1- billahi (Allah'a inandım)
2- vemelaiketihi (meleklerine inandım)
3- ve kütübihi (kitaplarına inandım)
4- ve rusulihi (Peygamberlerine inandım)
5 - vel yevmil ahiri (ahiret gününe inandım)
6- ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi teala (kaderle, hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna inandım)
7- vel ba'sü ba'del mevt (öldükten sonra dirilmenin hak olduğuna inandım)
ve şehadet var bundan sonra da..

burda altıncı madde tek gibi durmasına rağmen gördüğünüz gibi hayır ve şerrin Allah'tan olmasıyla kader birleştirilmiş tek madde yapılmış.. yine 7. madde aslında ahiret kapsamına girmesine rağmen ayrı olarak bu maddeden sonra yeniden zikredilmiş..

nasıl bunlara rağmen imanın şartı 6 diye meşhur olmuş bunun mantıklı bir açıklaması sanırım bu maddenin ahiret kapsamında değerlendirilmesinden kaynaklanmış ilginçtir. aynı maddeyse neden orda zikredilmemiş.

hayır ve şer kaderden bir parça mıdır? eğer öyleyse korkunç bir kader anlayışı oluşmakta insanın seçimi kalmamaktadır. ki hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna inanma bölümü kadere inanmakla aynı maddede anlatılıyor. yoksa imanın şartları amentüye göre 7 de değil 8 olmaktadır.

bu sözler dua diye bilinir ve bize çocukken abdestte okunur demişler bu sebeple ezberletmişlerdi. bu sözlerin namazlarda okunduğu yer yoktur..

bütün bunları görebilmek sünniliğin insan ürünü olduğunu düşünmek ve dışarıdan bakabilmeye bağlıdır. yoksa sünniler bunların kutsal olduğuna ve eleştirilmezliğine inanır. ve bu inancı dolayısıyla burda ne hikmetler üretilir..

oysa bana şimdi öyle geliyor ki bu hiç bir sistematiği bulunmayan delilsiz bir insan ürünü olmaktan öte bir toplama cümlelerden başka bir şey değildir..

artık modern zamanlarda birilerinin: hiristiyanlarla ortak amentü (inanç şartları) na sahibiz açıklamaları ise bunları bile aratacak türden gelişmelerdir sünni dünyada...
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimiçi garib_i neyneva

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.474
  • Puan 89
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #3 : 23 Nisan 2010, 21:35:31 »
gerçekten de ilginç bir konu. serdarcan kardeş tşkler aydınlattığın için. sanırım çoğusunu kedinleri uydurmuş ve  Allah'ın kelamı diye yutturuyor. ilginç
Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                                                                                        Hz.Peygamber (saa)

Çevrimdışı Ramazan76

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.938
  • Puan 81
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #4 : 24 Nisan 2010, 09:16:44 »
Ehlibeytin izinde  abim biz kuranı kerime uyarak imanın şartının 5 olduğunu söylüyoruz..Ehlisünnet ise 6 diyor şimdi biz bu ALTINCI şartı kabul etmiyoruz diye Ehlisünnetin gözünde neyiz.? doğrumu yapıyoruz yanlışmı yapıyoruz.?
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 15:24:05 Gönderen: serdarcan »
ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

Çevrimdışı Çeri

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 227
  • Puan 3
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #5 : 24 Nisan 2010, 09:33:38 »
"Hayır ve şerrin Allahtan geldiğine inanmak."
Hayır ve şerrin Allahın izniyle olduğuna inanmak şeklin`de yorumlanıyor.

Çevrimdışı Ramazan76

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.938
  • Puan 81
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #6 : 24 Nisan 2010, 10:33:29 »
"Hayır ve şerrin Allahtan geldiğine inanmak."
Hayır ve şerrin Allahın izniyle olduğuna inanmak şeklin`de yorumlanıyor.

Ne farkederki.

şimdi sizin elinize bir hakim silah verse ve şu adamı vur dese sizde vurduktan sonra o hakim sizi yargılayıp hapise atsa ne yaparsınız..demezmisin hem vur diyorsun hemde suçlayıp hapise atıyorsun nasıl adalet bu.
ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

imamhüseyin

  • Ziyaretçi
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #7 : 24 Nisan 2010, 10:49:03 »
"Hayır ve şerrin Allahtan geldiğine inanmak."
Hayır ve şerrin Allahın izniyle olduğuna inanmak şeklin`de yorumlanıyor.



yanlış bir görüş

allah kuran da buyuruyor ki iyilik allahtan kökülük sizin kendi nesfinizdendir. onun için de bu gibi tavırları kullanırken çok dikkatlı olalım

nerde yazıyor kuranın şartı beş veya altıdır.

bunu iyi bir analiz edip öyle yazın

kuranın tümü bir hukuksal anayasadır bunu bilmeniz lazım... imam dikmen

Çevrimdışı Çeri

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 227
  • Puan 3
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #8 : 24 Nisan 2010, 12:35:03 »
"Hayır ve şerrin Allahtan geldiğine inanmak."
Hayır ve şerrin Allahın izniyle olduğuna inanmak şeklin`de yorumlanıyor.

Ne farkederki.

şimdi sizin elinize bir hakim silah verse ve şu adamı vur dese sizde vurduktan sonra o hakim sizi yargılayıp hapise atsa ne yaparsınız..demezmisin hem vur diyorsun hemde suçlayıp hapise atıyorsun nasıl adalet bu.
Verdiğiniz örneğin benim verdiğim cevapla bir ilgisi yok.
Bir insan öldürüldüğü zaman Allahın haberi olmuyormu?Allahın izni olmadan bir yaprak bile kıpırdamaz.
Hem Allah insanları günah işlemeye eğilimli yaratmıştır.İnsanın nefsine günahlar tatlı gelir.Buda ayrı bir konu.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #9 : 24 Nisan 2010, 16:03:05 »
Ehlibeytin izinde  abim biz kuranı kerime uyarak imanın şartının 5 olduğunu söylüyoruz..Ehlisünnet ise 6 diyor şimdi biz bu ALTINCI şartı kabul etmiyoruz diye Ehlisünnetin gözünde neyiz.? doğrumu yapıyoruz yanlışmı yapıyoruz.?

sünniler her konuda olduğu gibi bu konuda da tek görüşe sahip değil. sünnilerin şiada olduğu gibi tek ses olarak sorulara cevap verebilmesi mümkün değil. üstelik sünnilere yön verip sorumluluğunu üzerine alacak bir din adamı sınıfı da yok..

ancak bu soruya sünni cemaatler ve guruplar ne cevap veriyor şeklinde ya da bu konunun sünni kaynaklarda nasıl işlendiği şeklinde soru sorulabilir ve biz de öyle kabul edip ona göre cevap verebiliriz.

bir çok tasavvuf çevreleri dahil olmak üzere muhafazakar kesim imanın şartları diye kabul edilen bu şartlardan herhangi birinin reddini küfür sebebi sayar. dinin tamamını inkar hükmünde görür.

ancak akademik çevre başta olmak üzere okumuş kesim ve mezheplerin görüş ayrılıklarının olduğunu bilenler ise, kıble ehlini tekfir etmeyiz, yorumlara dalanlar hakkında kafirdir diyemeyiz derler. tüm mezheplerde ortak görüş olan tevhid nübüvvet ve mead üçlüsüne inanan herkesin müslüman olduğunu söylerler. ancak küfür olarak nitelenmemekle beraber sünni amentüdeki şartlardan birine inanmayan insanlar bidat ehli yani günahkarlar olarak görülür..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Çeri

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 227
  • Puan 3
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #10 : 24 Nisan 2010, 20:32:35 »
Şiilikte Kaza ve Kader İnancı vardır.Şiilikteki kaza ve kader inancı Maturidilikle hemen hemen aynı.

Çevrimdışı Esedullah

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 281
  • Puan -17
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #11 : 24 Nisan 2010, 21:12:49 »
''xalk-i şer, şer değildir, kesb-i şer şerdir'' (şerrin yaratılması şer değildir,kazanılması şerdir)
diyor alimin biri...

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #12 : 24 Nisan 2010, 23:08:38 »
Evet, herşeyin olduğu gibi, hayır ve şerrin de kaynağı ve yaratıcısı Yüce Rabbimiz’dir

o zaman her şeyin vebali de Yüce Yaratıcıya ait olmalıdır!

Bu konudaki ayetlere bir bakalım inşaallah
“Ve eğer Allah sana bir zarar dokundurursa, artık O’ndan başka onu açıp giderecek yoktur Ve eğer sana bir hayır dilerse, O’nun fazlını geri çevirecek de yoktur” (Yunus, 107)

bu ayette kelimelerle oynanmak suretiyle büyük bir yanılgı oluşturulmuş. biz tekrar, ayetin bağlamına uygun olacak şekilde doğru verilmiş bir anlamı nakledelim bakalım nasıl olacak bir ayet öncesinden alıyoruz konu bilinsin diye:

"Ve Allah'ı bırakıp da sana yarar ve zarar vermeyen şeyleri çağırma. Eğer böyle yaparsan, zalimlerden olursun." (denildi.) Yunus 106.

"Allah sana bir sıkıntı dokundurursa, O'ndan başka kimse gideremez; sana bir iyilik (buradaki hayır, Allah'ın haram kıldığı şerrin zıttı anlamında bir iyilik olmayıp mal anlamına gelen "hayır" kelimesidir.) ulaştırmayı dilerse de, O'nun lütfunu geri çevirecek kimse olmaz. Lütfunu kullarından dilediğine ulaştırır. O, bağışlayandır ve sürekli merhamet edendir. Yunus 107.

bu ayetlerle ilgili sn Seccâd_ kardeşin verdiği mealde der gerçek görülüyor ama burda hayır ve şer kelimeleri birbirine karışmış. biz türkçede şer diye tabiat felaketleri ya da iflas gibi Allah'ın haram kılmadığı olumsuzlukları da kastederiz. oysa bunları birbirinden ayırmak gerekmektedir. Yoksa bu durumda şerrin kaynağı olarak Allah'tır dersek ona iftira ile beraber insanın sorumluluğunu da kaldırmamız ya da Allah'ın adalet sıfatını iptal etmemiz gerekecektir.

yukarıdaki ayetlerde, müşriklerin, Allah'ın helal ve haramlarıyla ilgili olmayan mübah işlerde azalma ya da çoğalma gibi hususlar konu ediliyor. bir takım müşrikler putlardan mal mülk bekliyor fayda umuyor. Oysa Allah zarar ve faydanın sadece kendisine ait olduğunu söyleyerek mübah olan işlerde deneme amaçlı verme ya da mahrum bırakmayı kastediyor.. burda şer yok ki şerrin izafesi Allah'a olsun.. Allah'ın bir insana mal vermemesinin neresi şerdir?

Esas konusu Allah Tealâ’ya rağmen kimsenin bir şey yapamayacağı konusuna vurgu yapmak olan bu ayet, aynı zamanda hayır ve şerrin O’nun elinde olduğunu ifade ediyor.


bu cümlenin "aynı zamanda " diye devam eden bölümü delilsiz ve subjektiftir. ayette buna bir delil yoktur..

"Allah Tealâ kulları için şerri de diler mi?"“Allah dilediğini aziz, dilediğini zelil eder” (Âl-i İmran, 26)

bu ayet, kıyamet günü insanların hesap anında kiminin zelil kiminin aziz edileceğini konu ediyor. orda nasıl insanın dünyadaki iradesi dahilinde olan ve sınav için karşısındaki seçeneklerden olan hayır ve şer konusunda delil olarak kullanılır ve şer Allah'a izafe edilir anlamak güç.. Oysa Amentüde sözü edilen bu dünyada hayır gibi şerrin de Allah'tan olduğuna inanmak, şer kaderdendir demek..

“Allah dilediğini saptırır, dilediğine de hidayet eder” (En’am, 39)

şayet zahmet edilip de ayetin yarısı alınacağına tamamı alınsaydı konunun Allah'ın tercihinin kulun yapıp hak ettiği önceki amellerinin sonucu olarak koyduğu şaşmaz kurallardan söz ettiği görülürdü. Bakın:

Allah'ın ayetlerini yalanlayanlar, karanlıklarda kalmış sağırlar ve dilsizlerdirler. Allah, dilediğini saptırır ve dilediğini doğru yola iletir."

Ayetin ikinci kısmı ile birinci kısmı yer değiştirmiş olsaydı bu durumda Allah'ın saptırma fiili sebebiyle insanların karanlıklarda kaldığını ve Ayetleri yalanladıklarını anlayabilirdik. Oysa önce Allah insanın fiilerini söz konusu ediyor. tamamen kendi iradeleriyle yaptıkları bir fiil: Allah'ın ayetlerini yalanlamak.. ve buna bağlı olarak Allah koyduğu bir fıtrat, doğal yasayı söz konusu ediyor. Allah'ın ayetlerini yalanlarsanız sonuçta Allah'ın yasası olan karanlıkta kalma, dilsiz ve sağır olma sonucuyla karşılaşırsınız. Bu bir sonuçtur neden değil. Allah'ın dilediğini saptırması, onun fiillerinin rastgeleliği ve öncesinde hiç bir sebebin bulunmayışı ile değildir. Yani bu hak ettikleri sonucu vermede kim Allah'a hesap sorabilir. Allah bu konuda dilediği adalet kuralını işletir ve bu konuda hiç de sorgulanmaz.. dilediğini yapar size ne!..

“Allah dileseydi bütün insanları hidayete sevkederdi” (Yunus, 25)


ilginç! Tevbe Tevbe!
Yani Allah dilemedi! öyle mi!

bu ayete verilen korkunç mealden düşünen bir mü'minin titrememesi imkansız! bu ne biçim Adalet inanışı ve nasıl sorumluluk hikmet sahibi bir hakim anlayışı! Yani Allah dileseydi bütün insanları hidayete sevkederdi ama dilemedi. ki bazıları cehennemlik olsun ve renk olsun! bu mudur kasıt böyle bir anlam olabilir mi! Hangi kafir bu dine böylesine zarar verebilir. bu ayeti duyan hangi ayyaş ya da günahkar suçlu rahatlamaz? devam nasıl olsa Allah dilememiş benim iyi olmamı demez!..

oysa ayette "dileseydi" şeklinde arapçada şart edatı olan "in" türü bir kelimeden eser yoktur!. nerden bulup da böyle çevirmişler şaşırdım. bu meali kim yapmış yazar mısınız?

Ayetin doğru anlamı şu şekildedir:

"Allah, esenlik (selam) yurduna çağırır ve dilediğini doğru yola iletir." burdaki iletme konusu dünyadaki bir hidayet değildir. bi önceki 24. ayette Allah'ın emrinin ansızın gelip çatmasıyla insanların dünyada sanki hiç yaşamamış gibi silindiklerinden söz edilir. Ve sonrasında da ahiretteki selam: esenlik/cennet yurdundan söz ediliyor. burda cennet ve cehennelik için daha önce koymuş olduğu kurallar işleyecek iyiler cennete kötülükler cehenneme sevkedilecektir. Allah bunun için cennete çağırıyor insanları uyarıyor. öteki dünyada da bu çağrı sonucu ufak tefek hatasıyla cennete gitmesi zor olanlardan da seçecek ve onları da cennete koyacak, böyle dilediğinden de kimseye hesap vermeyecektir. Mutlak hakim O'dur.. kim karışacak!

Aynı zamanda Allah cennete sevketmese insanların çoğu dünyadayken de bu yola girmeye pek güç yetiremezler. Ama onların ufak tefek iyilikleri sayesinde Allah onlara rahmet kapısını açıp onların başladıkları iyilik yolunun devamını getiriyor ve onlara yardıme diyor bir nevi onların elinden tutuyor..

"Allah Tealâ kulları hakkında hayrı diler, aynı zamanda hayra rızası da vardır Kul hayır işlediği zaman ondan razı olur ve ona hak ettiği mükâfatı verir Yine Allah Tealâ kulları hakkında şerri de diler, ama onun işlenmesine rızası yoktur
Yani buradaki “dileme” kelimesi, “arzu etme” anlamında değil, sadece “irade etme, izin verme” anlamındadır Eğer bu “irade etme, izin verme” olmasaydı yeryüzünde imtihanın bir anlamı kalmazdı
Rasulullah (s.a.a), rüzgar estiği zaman şu duayı okurdu: “Allahım! Senden bunun hayrını ve bunun getireceği neticelerin de hayrını dilerim Bunun şerrinden ve bunda olanın şerrinden, bununla gönderilen şeylerin şerrinden de sana sığınıyorum” (Buharî, Müslim, Tirmizî)


Tek başına biliriz ki ne rüzgar ne de başka herhangi bir tabiat olayı insana iyilik ya da şer getirmez. insanın gerçekleşen olaylara verdiği tepkiler iyi ya da kötüdür. bunların karşılığında insan sevap ya da günah kazanır. burda Resul s.a.a. kendisi Allah bir şer dilemiş ve ondan korkuyor değildir. Resul kendinden de emindir. Ancak diğer insanların bir felaket karşısında nasıl deneneceği ve bunun peygamberlik görevini nasıl etkileyeceği malum değildir. İşte Allahu A'lem Resul'ün Allah'tan istediği bu anlamda bir şeydir. Yani insanları zor sınama diye bir nevi belki bir istektir...

Yine bir hadisi şerifte;
“Elhamdülillâh, geceye erdik Mülk de Allah için geceye erdi Allah’tan başka ilâh yoktur O tekdir, ortağı yoktur Mülk O’nundur, hamdler O’nadır, O her şeye kadirdir
Rabbim! Bu gecede olacakların hayırlısını ve bundan sonra olacakların hayırlısını senden diliyorum Bu gecede olacakların şerlisinden ve bundan sonra olacakların şerlilerinden sana sığınıyorum
Rabbim! Tembellikten ve yaşlılığın kötülüklerinden sana sığınıyorum
Rabbim! Cehennem azabından ve kabir azabından sana sığınıyorum” (Müslim, Ebu Davud, Tirmizî)


bu hadislerin de arapçalarına bakmak lazım ama gördüğüm kadarıyla bunlar da helal ya da haram türü verilen şeyler olmayıp nötr özellikteki araçlar. Mesela para ve mal nötrdür. Çok mal verilmesi hayır olmadıığı gibi az mal da şer değildir. örneğin çok mal demek çok sorumluluk çok iş ve dolayısıyla çok daha büyük sınav demektir. bu nedenle Resul burda sınavı kolay olan nötür varlıklar istiyor olabilir. ama dediğim gibi arapçalarına bakmadan şu an bi şey diyemem. Şurası kesin ki Resul ayetlere zıt bir şey asla söylemez.. Ayetlerde de şerrin izafe edildiği kaynak Allah değildir. Allah'ın yarattığı ve verdiği her şey iyi, en azından kötü olmayan nötrdür. örneğin Allah içkiyi yaratmaz. Üzümü yaratır. ve üzüm suyunun doğasını bozma yeteneğini de insandan almamıştır. nötr bir yeteneği verip insanın kötüye kullanmasını engellememek şerri vermek ya da şerri yaratmak anlamına gelmez. insan özgür iradesini kullanarak tertemiz yaratılan üzüm suyunun fıtratını da bozar ve onu şaraba çevirir. Allah insanı temiz yarattığı gibi iblisi de temiz yaratmış ancak iblis kendi iradesiyle kötülüğü tercih ederek bizzat kendisi kötülüğe dönüşmüştür.

Alla yaratıcı olarak o kadar mükemmel yaratmıştır ki insanı bile cennette hayata başlatmıştır. ama insan türü bu şansı yitirmiştir. ama bizzat kendi yaptığıyla ... bunun sorumlusu Allah değildir.

"El hasıl hayır ve şer Allah'tandır... O'nun ilmindendir, O'nun iznindendir, O'nun iradesindendir.O'nun dilemesindendir... O'nun ilmi, izni, iradesi, dilemesi olmazsa hiç bir şey olmaz... Buna inanmak imanın gereğidir...Yoksa varlık âleminde ALLAH'tan başka bir ilahmı var? Ki hayrı dileyen RAB başka, şerri dileyen RAB başkamıdır?


el hasıl hayır Allah'tan şerse insandandır. bu şerrin tanrısının insan olduğu anlamına gelmez. şer bizzat iyiliğe engel olmaktır. varlıklar aleminde var olan bizzat iyiliktir. ve kaynağı Allah'tır. tıpkı karanlık gibi.. varlıklar aleminde esas olan karanlıktır. Karanlık bir kaynaktan çıkmayan zemindir esastır. buna karşın her ışığınsa bir kaynağı vardır. güneş veya mum gibi.. işte karanlığın varlığı Allah'tan gelip ordaki ışık sonradan olan arızi bir durum olduu gibi kötülük de öyledir. Allah'ın yarattığı iyiklikler dünyasında iyiliğin insan tarafından kısmen engellenmesi olayıdır. Ve Allah da buna engel olmaz. Dikkat edin Allah verir değil, Allah insanın yaptığına engel olmaz. Allah kötülüğün kuralını da koymaz. Ama insan kötülüğün ilmine sahiptir. Siz diyor ayette üzümden güzel güzel içekler yaptığınz gibi sarhoşluk veren içki de yaparsınız.. yani burda içki faili Allah değil insandır..

burda çifte tanrı anlayışına getirmeye gerek yok olayı. sanki adaletsiz ya da sadist görünümlü Tanrı inancı çok mu iyi ki kötülüğün kaynağı da tanrı olsun!...
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 23:13:49 Gönderen: ehlibeytin_izinde »
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #13 : 24 Nisan 2010, 23:15:10 »
''xalk-i şer, şer değildir, kesb-i şer şerdir'' (şerrin yaratılması şer değildir,kazanılması şerdir)
diyor alimin biri...

Allah'ın şerri halk ettiğini gösterin sizin bu sözünüzün bir anlamı olduğuna inananlım..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Esedullah

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 281
  • Puan -17
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #14 : 24 Nisan 2010, 23:52:19 »
''xalk-i şer, şer değildir, kesb-i şer şerdir'' (şerrin yaratılması şer değildir,kazanılması şerdir)
diyor alimin biri...

Allah'ın şerri halk ettiğini gösterin sizin bu sözünüzün bir anlamı olduğuna inananlım..

şeytan,nefis,dünya,cehennem....
yeterlimi?
görmediğine inanmayanlardanmısın yoksa?

Çevrimdışı yusuf83

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 222
  • Puan 29
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #15 : 25 Nisan 2010, 00:32:48 »
Şer Allah'dan geliyorsa. Bu durumda Allah'a dua ederken nasıl dua edeceğiz? Allah'ım senin şerrinden sana sığınırım mı dememiz gerekir?

Ben google da ufak bir araştırma yaptım. şerrinden sana sığınırım kelimesini arattığınızda olay ortaya çıkıyor...

ehlibeyt_nuru ve serdarcan kardeşlerime bilgilerinden dolayı teşekkür ederim.
Akıllının cahile şaşırmasından daha çok cahil akıllıya şaşırır (ve onun davranışlarına hayret eder).‏

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #16 : 25 Nisan 2010, 01:12:31 »
''xalk-i şer, şer değildir, kesb-i şer şerdir'' (şerrin yaratılması şer değildir,kazanılması şerdir)
diyor alimin biri...

Allah'ın şerri halk ettiğini gösterin sizin bu sözünüzün bir anlamı olduğuna inananlım..

şeytan,nefis,dünya,cehennem....
yeterlimi?
görmediğine inanmayanlardanmısın yoksa?

evet biz görmediğimize inanmayanlardanız Tıpkı İmam Ali a.s. gibi..

daha değişik bir deyişle bizim inancımız babalardan duyduğumzu gibi kabullenme değildir. görmüşçesine kesin delillerle bilgiye dönüşmüş sahih rivayetlerin ışığında aklın ve vicdanın onayladıklarıdır..

yukarıda yazdım ama yeniden yazmam gerekecek sanırım:

iblis mübarek bir varlıktı. Allah onu her varlık gibi mükemmel yarattı. Ancak o sahip olduğu özgürlüğü kötülüğe kullanarak özünü bozdu. kendi eliyle. büyüklendi ve asi oldu. onun büyüklenmesinde Allah'ın bir payı olmadığı gibi O'nun yaratışında yaptığı bir eksiklik sebebiyle de değildi.. Haşa o mükemmel bir abid olan iblisi yarattı. Tıpkı insan gibi Allah insanı da en mükemmel şekilde yarattı sonra onu dünyaya koydu. orda aşağı olanlar aşağı oldu iyiler de yükseldi yeniden çıktığı vatanı olan cenneti hak etti.

dünya şer midir? bu konuda siz nasıl ve neyi gördünüz bize de gösterin.. dünyanın şer olduğuna dair.. Allah dünyayı yaratmakla şer işle mi meşgul oldu!

Cehennem kimler için şerdir? bizim için değil! ama kafirler için nedir onu pek bilemem inşaAllah Rabbim bildirmez de..

Evet Yusuf83 kardeşim malesef sünnilerde bu şerrin Allah'tan olma inancı dualara da yansımış, senden sana sığınırım şeklinde dua cümleleri var..

bu bana garip geliyor.. Allah'tan Allah'a sığınıyorsunuz... Gerçi Allah'ın gazabından Allah'ın rahmetine sığınıyorum diyorlar ama yine de bana garip geliyor.. Şiada var mı onu da bilmiyorum..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Esedullah

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 281
  • Puan -17
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #17 : 25 Nisan 2010, 01:49:47 »
bu şiiler gerçekten çok garip insanlar netekim!!

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #18 : 25 Nisan 2010, 02:00:01 »
çünkü ilim kapısı Ali a.s. 'a dayanmışlardır. İlim ondadır aklı ikna edecek Peygamber s.a.a. hikmetleri onun kapısından geçerek bize gelmiştir. şiiler ondan alırlar ilhamlarını.. Elhamdülillah..

Rabbim bizi Ehlibeytten bir an olsun ayırıp nefsimiz aklımız re'yimizle ve re'ye uyanların eline bırakmasın..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı yusuf83

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 222
  • Puan 29
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #19 : 25 Nisan 2010, 02:19:49 »
Bütün bu yazılanlara cevabınız bu mudur? O halde siz Allah'ın şerrinden Allah'a sığının. Bu şekilde dua bulursanız lütfen paylaşın. Kusura bakmayın ama çocuk atışması gibi olmuş...
Akıllının cahile şaşırmasından daha çok cahil akıllıya şaşırır (ve onun davranışlarına hayret eder).‏

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #20 : 25 Nisan 2010, 02:30:24 »
Siz daha kaderin ne olduğunu bilmiyorsunuz.

öğretin o zaman

kader kelimesinin Kur'an'da ve hadislerde geçen anlamını biz bildiğimizi sanıyorduk belli ki yanılıyoruz. o zaman siz öğretin nasıldır kader kelimesi ayet ve hadislerde örneklerle açıklayın.. istifade edelim..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Çeri

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 227
  • Puan 3
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #21 : 25 Nisan 2010, 03:01:32 »
"Allah, hidayeti dileyenlere hidayeti; dalaleti dileyenlere de dalaleti halkeder."
                            Süleyman Hilmi Tunahan

         "Ezelde Ahmet Cennetlik, Mehmet Cehennemlik diye zat ve şahıs üzerine bir hüküm yoktur.Ancak elbiseler biçilmiştir.Şu elbiseleri giyenler cennetliktir denilmiş, ayrıca küfür, isyan, zulmet elbiseleri biçilmiş, bunları giyenler de Cehennemliktir denilmiştir.Kul, irade-i cüz`iyyesiyle bu elbiseleri seçmekte tamamen serbest bırakılmıştır.Binaenalyh, insan irade-i cüz`iyyesiyle bunlardan hangisini seçer ve giyerse oraya gider."           
                   Süleyman Hilmi Tunahan
               
    Şu anda önümde Taklit Mercii Ayetullah Nasir Mekarim Şirazi`nin "Ehl-i Beyt Yolunda İnançlarımız" adlı eseri var ve Süleyman Hilmi Tunahanın bu sözleriyle çelişen bir şey yazmıyor.Belki farklı kelimelerle ama aynı şeyi anlatıyorlar.

Çevrimdışı enculus44

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 42
  • Puan 7
  • Cinsiyet: Bay
    • www.malatyamevlanacamii.com
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #22 : 25 Nisan 2010, 03:48:59 »
Bu tarz konuları ısıtıp ısıtıp gündeme getirmenin bence bir anlamı yok.

Bu başlık islami vahedet amacı düşünülerek açılmış bir başlık gibi durmuyor.

Bırakalım bu tarz sürtüşme ve ayrılık konularını.

Mesela konu faydalı bir yere mi vardı? Kim kimin fikrini kabul etti?Hadi bir taraf kendisini daha iyi ifade etti ve üstün olmuş olsun. Sonuç....?
Kime yarayacak bu tartışma bilemiyorum?

Allah herkesi sevdikleriyle ve önderleriyle meşûr eylesin...

Selam ve dua ile...
Hakk'ı tanıyan haklıyı da tanır.

www.malatyamevlanacamii.com

Çevrimdışı Ramazan76

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.938
  • Puan 81
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #23 : 25 Nisan 2010, 10:05:24 »
Bu tarz konuları ısıtıp ısıtıp gündeme getirmenin bence bir anlamı yok.

Bu başlık islami vahedet amacı düşünülerek açılmış bir başlık gibi durmuyor.

Bırakalım bu tarz sürtüşme ve ayrılık konularını.

Mesela konu faydalı bir yere mi vardı? Kim kimin fikrini kabul etti?Hadi bir taraf kendisini daha iyi ifade etti ve üstün olmuş olsun. Sonuç....?
Kime yarayacak bu tartışma bilemiyorum?

Allah herkesi sevdikleriyle ve önderleriyle meşûr eylesin...

Selam ve dua ile...
Yani siz diyorsunuz ki herkes babasından dedesinden ne görmüşse ona inansın onun gibi yaşasın kimse yanlışın farkında olmasın,herkesin yanlışı kendisine doğru gelir diyerek hiçbirşeyi konuşmayalım öylemi kardeşim..bir kere ben vahdeti bozmak niyeti ile açmadım bu konuyu bunu nerenizden çıkarttınız bilmiyorum..kaldıki vahdet diye bir şey yok.eğer varsa konu hakkında yazacağınız buyurun yazın..ikincisi sizin bu forumda bulunma amacınızı öğrenebilirmiyim.??
ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

Çevrimdışı Çeri

  • Katılımcı
  • *
  • İleti: 227
  • Puan 3
Ynt: İmanın Şartı Kur'an da Kerimde 5 Ehlisünnette 6..!!
« Yanıtla #24 : 25 Nisan 2010, 10:12:08 »
Size göre şimdi Şiilikte kader yokmu?