Gönderen Konu: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?  (Okunma sayısı 4116 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Barış87

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 340
  • Puan -2
  • Cinsiyet: Bay
Şii-Sünni meselesi hakkında araştırma yaparken bir yazı gördüm ve çok şaşırdım. Eğer böyle bir yazı varsa vahdet nasıl sağlanacak. Eğer iftiraysada açıklayacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Kuleyni Kafisinde ne diyor
“Ona: “Bazı arkadaslarımız muhaliflerine iftira atıyorlar” dedim. Bana:
“Sussan iyi olur” dedi ve ekledi: “Vallahi ey Ebu Hamza, Şiamız dısında
bütün insanlar fahişe çocuklarıdır.


BU İFADE GEÇİYORMU GERÇEKTEN. Bırak farklı mezhepten bir Müslümanı, ateist olan birisine bile böyle ifade kullanılamaz.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #1 : 22 Eylül 2010, 11:37:23 »
ben bu konuyu işlendi diye hatırlıyorum sanki..

böyle bir sözün varlığını tam hatırlamıyorum. ama olsa bile bu bir şeyi değiştirmez biz böyle sözleri uydurma kabul ederiz... çünkü bunun olması mümkün olmadığı gibi akla da aykırıdır...
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı BEYZA

  • Moderatör
  • *
  • İleti: 2.185
  • Puan 204
  • زهراء يا أم أبيها
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #2 : 22 Eylül 2010, 11:43:45 »
evet kafide bu geçiyor bende okudum ama zayıf hadis olduğu nakledilir
Elmeddin bunu sitede açıklamıştı

"İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
"Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

Çevrimdışı Barış87

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 340
  • Puan -2
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #3 : 22 Eylül 2010, 11:47:36 »
sonuçta zayıfda olsa böyle bir ifadenin geçmesi Şianın hatasıdır arkadaşlar. Özeleştiri yapılmalıdır bu konuda. ATEİSTler için bile böyle ifade kullanılamaz. Annelerin ne suçu varda fahişe çocukları ifadesi kullanılıyor. Birde Şianın Buharisi konumundaki bir kitapta geçiyor. Çok ayıp

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #4 : 22 Eylül 2010, 12:02:46 »
sonuçta zayıfda olsa böyle bir ifadenin geçmesi Şianın hatasıdır arkadaşlar. Özeleştiri yapılmalıdır bu konuda. ATEİSTler için bile böyle ifade kullanılamaz. Annelerin ne suçu varda fahişe çocukları ifadesi kullanılıyor. Birde Şianın Buharisi konumundaki bir kitapta geçiyor. Çok ayıp

Bu sözden kasıt Sünniler değildir. Usul-i Kafide bu söz geçmektedir. Bu rivayetten kastın NASİBİLER olduğunu belirtilmiştir. Hatta birilerinin bunu sünnilere yormaması gerektiğinide vurgulamıştır. Bu rivayete Iğdırda Arapça bilen değerli bir alimimizle beraber bakmıştık.
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 14:52:07 Gönderen: Murtazaali »

Çevrimdışı Barış87

  • Aktif üye
  • *
  • İleti: 340
  • Puan -2
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #5 : 22 Eylül 2010, 12:10:25 »
hocam ben yinede "fahişe çocuklarıdır" ifadesini aykırı bulurum. Nasibide olsa haricide olsa bir insanın annesine fahişe denemez. Denmemelidir.

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #6 : 22 Eylül 2010, 12:29:21 »
hocam ben yinede "fahişe çocuklarıdır" ifadesini aykırı bulurum. Nasibide olsa haricide olsa bir insanın annesine fahişe denemez. Denmemelidir.

Ha onuda anlatayım. Kitapda direk "fahişe çocukları" tabiri geçmez. Keşke imkanınız olsada baksanız. "zinazade" diye geçer. Bu kelime ise sünnisi olsun şiisi olsun bir çok rivayette geçmektedir.

Çevrimdışı zülfikar darbesi

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 746
  • Puan 99
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #7 : 22 Eylül 2010, 13:12:19 »
hocam ben yinede "fahişe çocuklarıdır" ifadesini aykırı bulurum. Nasibide olsa haricide olsa bir insanın annesine fahişe denemez. Denmemelidir.

Ha onuda anlatayım. Kitapda direk "fahişe çocukları" tabiri geçmez. Keşke imkanınız olsada baksanız. "zinazade" diye geçer. Bu kelime ise sünnisi olsun şiisi olsun bir çok rivayette geçmektedir.
nasibilerin mürted olduklarını ehli islam olmadıklarını ve dolayısıylada dinden çıktıkları için kendi inaç esaslarıyla yaptıkları nikahlarınında  geçersiz olduğunu esas alısak;
 islam'a göre geçersiz bir nikahla birlikte olanlara, ve bu birliktelikten  dünyaya gelenlere verilen isim bellidir.Bunda pek garipsenecek durum olmasa gerek.

Çevrimdışı HiLaLNuR

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.809
  • Puan 150
  • Haykiran Sukutlar vardir ki ancak Allah işitir
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #8 : 22 Eylül 2010, 13:32:16 »
"Sia disindaki bütün insanlar" nasibiler mi ki bunu böyle yorumluyorsunuz?
Allah Bize Yeter!
O Ne Güzel Vekildir...

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #9 : 22 Eylül 2010, 13:36:24 »
"Sia disindaki bütün insanlar" nasibiler mi ki bunu böyle yorumluyorsunuz?

Alıntı
Şeyh Saduk’ul Tehzib el-ahkam adlı eserinde verilen ilgili cild ve sayfa numarasında yukardaki rivayetlerin hiç birinde suni ehli sünnet vede bu manaya gelebilecek bir ifade yoktur aksine kullanılan sadece tek bir kelime vardır oda الناصب  nasibi kelimesidir.

Musavi

  • Ziyaretçi
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #10 : 22 Eylül 2010, 13:38:07 »
 :al.razı olsun murtaza abi

Çevrimdışı HiLaLNuR

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.809
  • Puan 150
  • Haykiran Sukutlar vardir ki ancak Allah işitir
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #11 : 22 Eylül 2010, 13:46:41 »
Tam arapca metni var mi?
Allah Bize Yeter!
O Ne Güzel Vekildir...

Çevrimdışı HiLaLNuR

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.809
  • Puan 150
  • Haykiran Sukutlar vardir ki ancak Allah işitir
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #12 : 22 Eylül 2010, 13:52:17 »
Bunun hepsi degildir herhalde? tam olarak neresi? Anlayan birine gösterecem de basini fazla agritmamis olayim.
Allah Bize Yeter!
O Ne Güzel Vekildir...

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #13 : 22 Eylül 2010, 13:56:52 »
Bunun hepsi degildir herhalde? tam olarak neresi? Anlayan birine gösterecem de basini fazla agritmamis olayim.

Zaten uzun bir şey değil abla! Sen hepsini göster inş. Ben Arapça bilsem açıklardım ama bilmiyorum.

Çevrimdışı HiLaLNuR

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 1.809
  • Puan 150
  • Haykiran Sukutlar vardir ki ancak Allah işitir
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #14 : 22 Eylül 2010, 14:05:49 »
Tamam tesekkür ederim.
Allah Bize Yeter!
O Ne Güzel Vekildir...

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #15 : 22 Eylül 2010, 14:11:32 »
Yeni aklıma geldi. Ben her iki kitabında taramasını yapıp foruma bırakmıştım bir ara. bulursam linkini veririm.

Çevrimdışı Murtazaali

  • Murtazaali
  • Admin
  • *
  • İleti: 9.078
  • Puan 386
  • Cinsiyet: Bay
  • Akıllı dostla arkadaşlık yapmak, ruhun hayatıdır.
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #16 : 22 Eylül 2010, 14:50:39 »
Arkadaşlar Alıntı olarak sunduğum ve bir arkadaşa ait olan Araştırmanın bu konu ile alakalı olmadığını öğrendim. Dolayısı ile alıntıyı sildim Kardeşler. Bunun için özrümü belirtiyorum.

Çevrimdışı Elmeddin

  • Genel Moderatör
  • *
  • İleti: 4.729
  • Puan 336
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #17 : 22 Eylül 2010, 16:35:57 »

علي بن محمد، عن علي بن العباس، عن الحسن بن عبدالرحمن، عن عاصم بن حميد، عن أبي حمزة، عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: قلت له: إن بعض أصحابنا يفترون ويقذفون من خالفهم (3)؟ فقال لي: الكف عنهم أجمل، ثم قال: والله يا أبا حمزة إن الناس كلهم أولاد بغايا ما خلا شيعتنا، قلت: كيف لي بالمخرج من هذا؟ فقال لي:

يا أبا حمزة كتاب الله المنزل يدل عليه أن الله تبارك وتعالى جعل لنا أهل البيت سهاما ثلاثة في جميع الفئ ثم قال عزوجل: (واعلموا أنما غنمتم من شئ فأن لله خمسه وللرسول ولذي القربي واليتامى والمساكين وابن السبيل (4) فنحن أصحاب الخمس

Allame Kuleyni r.a, "El Kafi", cild 8, sayfa 285, hadis 431


hadisin senedinde işaretlediğim 1-ci ravi Ali b. Abbasdır ki, o gulattır. şimdi onun hakkında biraz bilgi verelim:

علي بن العباس الجراذيني ، بالراء بعد الجيم ، والذال المعجمة بعد الألف ، وقبل الياء المنقطة تحتها نقطتين ، وبعدها النون ، الرازي ، رمي بالغلو ، وغمز عليه ، ضعيف جدا ، له تصنيف في الممدوحين والمذمومين يدل على خبثه وتهالك مذهبه ، لا يلتفت إليه ، ولا يعبأ بما رواه .

Ali b. Abbas Cerazini Razi zayıf ve ğalidir. bu alçak adamın ne kendisinin ve nede rivayetlerinin bizim için zerre kadar değeri yoktur


Ibni Davud r.a, "Rical", sayfa 261
Allame Hilli r.a, "Hulasat", sayfa 367
Seyyid Ebul Kasım Hoi r.a, "mucem ricalil hadis", 8238-ci ravi


yine işaretlediğim 2-ci ravi Hasan b. Abdurrahman meçhuldür.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2010, 11:47:59 Gönderen: Elmeddin »

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #18 : 22 Eylül 2010, 18:09:37 »
iyi de bahsedilen hadis bu ise burda şiamız dışındakiler fahişe çocuklarıdır diye bir kelime yok!

tam tersine burda humustan bahsediyor. diyor ki şiamız dışındaki bütün insanlar bağy çocukları yani gasbedenlerin çocuklarıdır. çünkü Allah (humusta) biz ehlibeyt için üç pay kıldı. (ve humus ayeti olan enfal 41 alınmış) işte şii dışındakiler humusu vermeyerek bu biz ehlibeyte düşen üç hisseyi vermeyen gasıpların çocuklarıdır deniyor..

bu hiç bir şekilde fahişe çocukları diye çevrilmez ki.. kim öyle çevirmiş!!!

çok ilginççç

hadisin doğru tercümesi şöyle olmalı:

Ali bin Muhammed,Ali bin Abbastan, (o da) Hasan bin Abdurrahmandan, (o da) Asım bin Hamid'den (o da) Ebu Hamzadan: O da Ebu Cafer (Muhammed Bakır a.s.)dan aktarmıştır, O (Ebu Cafer a.s.) buyurdu ki: Muhaliflerinden bazı dostlarımıza  iftira ve suçlamalar gelmektedir. Bana dedi ki: onlardan (el çeksen) uzak dursan iyi olur. Allah'a yemin olsun ki Ey Ebu Hamza şialarımız dışındaki insanların tamamı gasbeden(bagy)lerin çocuklarıdır. Dedim ki Bu nereden nasıl çıkıyor? (delili nedir?) Bana buyurdu ki: Ey Ebu Hamza Allah'ın kitabında malum (bilinen) yer (Enfal 41) şuna delalet (işaret) eder ki:Allah tebarek ve teala biz Ehlibeyt için tüm feyin tamamını üç pay kıldı. sonra Allah azze ve celle buyurdu ki: (Bilin ki kazandıklarınız şeylerden beşte biri Allah'ın Resulünün onların yakınlarının yetimlerinin miskinlerinin ve yolcularınındır.Enfal 41) biz humus ehliyiz.
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 18:41:29 Gönderen: Qom_u_aşk »
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #19 : 22 Eylül 2010, 18:46:19 »
Eğer bahsedilen yer burasıysa..  (ki baştaki) Barış87 kardeşin ifadelerindekilerle bu iftira olan bölümü hariç hadis birbiriyle uyuşuyor ...

bu durumda biz çok ayıp gibi sözlerden dolayı bir özür bekliyoruz... çünkü mesele tam açığa çıkmadan hüküm verildi ve tümden tertemiz Ehlibeyt mektebi ile El kafi suçlandı zan altında bırakıldı..

Ama Allah şianın yüzünü iftiracılara karşı bir kere daha ak etti... Elhamdülillah...

ayrıca barış87 kardeş;
şia ve sünnilik hakkında araştırma yaparken rastladığınız bu iftirayı hangi kitaptan okudunuz araştırmalarınızı böyle iftiracılardan mı yapıyorsunuz?..
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2010, 18:48:07 Gönderen: Qom_u_aşk »
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı BEYZA

  • Moderatör
  • *
  • İleti: 2.185
  • Puan 204
  • زهراء يا أم أبيها
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #20 : 22 Eylül 2010, 20:54:21 »
arapça bilmiyorum ama çevirisi ile arapça metnini karşılaştırdığım da birebir ayn şeylerin yazmadığına bizzat kendim şahit oldum oyzden çevirilere göre değile metnin aslına göre hüküm vermek gerekir
"İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
"Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #21 : 22 Eylül 2010, 21:53:58 »
fahişe çocukları diye bir anlamı çağrıştıracak uzaktan yakından bir kelime yok hadiste.. bu durumda hadisi sahih ama arapçasından çevirenlerin hain olduğunu görüyoruz. çünkü hadiste ehlibeytin hakkının şiilerin dışında tüm ekollerce humus sistemi olmadığından gasbedildiğinden bahsediliyor. Ama bu hadisi ne hale koyuyorlar.. Şianın dışında hiç bir mezhepte humus sistemi yok. Ve bu yüzden tüm müslümanlar Ehlibeytin haklarını yiyorlar yediklerinde içtiklerinde onların hakları var.. hadis böyle korkunç bir gerçekten bahsederken olayı şiaya iftira boyutuna çevirmek öyle sünnilerin ya da arapça bilmeyen gafillerin işi değil.

Bu düpedüz alimleri maaş yoluyla zalimlere bağlamak isteyen sömürgeci emperyalistlerin işi.. Örneğin bu gün bu iftirayı yayanların ben abd ajanları olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. burdaki kardeşi demiyorum. o araştıran tarafsız bir kardeşimiz ve gayet samimi olarak da işin kaynağı olan velayet alimlerinden öğrenmek istedi. şiilere bu meseleyi sordu.

alimlerin maaşları humus yoluyla hakları olan Allah'ın biçtiği ekonomik paketten sağlanırsa böylece alimlerin zalim iktidarlara diyet borcu kalmayacak ve onlara boyun eğmeyeceklerdir. Ekonomik özgürlükleri olacaktır. İşte bundan çok korkan sömürgeciler bu sistemi hala güncel olarak ayakta tutan şia'dan böylesine vahşi bir iftirayla intikam alma yoluna gitmektedirler.

bu intikam iftirasını corc ya da james adıyla yayacak değiller, yerli işbirlikçi satılmış kapı kulu ulemasıyla sahte din adamlarıyla yayacaklardır. Kardeşin bu hadisi bu şekilde anlatan kitabı, tam adını ve bu iftiranın geçtiği yeri bizimle paylaşmasını istiyorum ki bu ibret verici iftira sahiplerinin hangi abd ajanları olduğunu tanıyalım...
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #22 : 24 Eylül 2010, 12:53:09 »
elmeddin kardeşim ilgili hadisteki gasbeden(bagy)lerin çocukları ifadesi ile ilgili itiraz etti. bu kelimenin fahişe anlamının olduğunu gasıp anlamını ise ilk kez benden duyduğunu söyledi. Hatta bu hadis hususunda vahhabilerin iddiası olan: "şiler diğer insanlara fahişe çocukları diyorlar" şeklindeki iddiaya cevap için hadisin senediyle ilgili araştırma yayınladığını bunun arapçadaki bağy kelimesi hakkında neden durmadığını bana sordu..

ben Ayetullah'ın çalışması hakkında bir bilgi sahibi değilim. ilgili makalenin bu kelime üzerinde durup durmadığını sormadım belki de duruyordur da elmeddin sadece senetle ilgili bölümü görmüş olabilir.

ayrıca bu hadisin farça çevirilerinin de fahişe diye çevrildiğini söyledi. ben de konuyla ilgili ayetlerden bir tarama yaptımş Bakalım Kur'an bu bağy kelimesini hangi anlamda kullanıyor. ÇÜnkü Kur'an hangi anlamda kullanmışsa o kelimenin doğru anlamı odur ve İmam Caferi Sadık a.s. da aynı anlamda kullanmıştır. bundan sonra kimin ne dediği (şahsen beni ilgilendirmez) pek önemli olmasa gerek..

Kur'an'da Bağy Kelimesinin Anlamı:

1- بِئْسَمَا اشْتَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ أَن يَكْفُرُواْ بِمَا أنَزَلَ اللّهُ بَغْياً أَن يُنَزِّلُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ عَلَى مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ
فَبَآؤُواْ بِغَضَبٍ عَلَى غَضَبٍ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ مُّهِينٌ


Allah'ın kullarından dilediğine kendi fazlından indirmesini çekemiyerek (bagyen) Allah'ın indirdiğine küfretmekle nefslerini ne kötü şeye karşılık sattılar. Böylece gazap üstüne gazaba uğradılar. Kafirlere alçaltıcı (mühiyn) bir azap vardır.

ayetteki bağy kelimesi burda maddi çıkarsal parasal bir gasbı ifade etmektedir. çünkü ayette bu kimselerden bahsederken işterav (sattılar) kelimesi var ki bu kelime tamamen ticari bir alışverişte hususunda "satmak" anlamı vardır.

Allah'ı kullarından dilediğine kendi fazlından indirdiğini (bu Peygamber ve imamların humus hakkıdır) çekemeyen insanlar Allah'ın bu hükmünü inkar ederek Kur'an'a saldırdılar onu kendi çıkarları doğrultusunda yorumladılar humusu bozdular böylece Allah'ın kitabına maddi anlamda bir gaspları söz konusu oldu..

burda bu dar anlama gelmeye müsait olan bu ayette bağy kelimesi maddi gasbı ifade etmektedir. Ancak bu kelimenin burda Allah'ın hükmüne fahişelik (dar anlamda zina etmek) anlamına gelebilmesi akıl dışıdır.

2- كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ لِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ


İnsanlar tek bir ümmetti. Tanrı, müjdeciler ve uyarıcılar olarak elçiler gönderdi ve beraberlerinde, insanların ayrılığa düştükleri şeyler konusunda aralarında hüküm vermek üzere hak kitaplar indirdi. Oysa kendilerine apaçık ayetler geldikten sonra, birbirlerine karşı olan 'azgınlık ve kıskançlıkları' yüzünden anlaşmazlığa düşenler, o (kitap) verilenlerden başkası değildir. Böylece Tanrı, inananları, hakkında ayrılığa düştükleri gerçeğe kendi izniyle eriştirdi. Tanrı kimi dilerse onu doğruya yöneltir. (bakara 213)

bu ayette de bağy kelimesinin zina dar kapsamlı anlama sahip fahişe anlamına gelmesi imkansızdır. çünkü burdaki de maddi kapsamlı bir saldırı ve gasb anlama gelir. şöyle ki.. bir önceki ayette inkar edenlerin dünyanın süslü hayatının yani maddeye dayalı paraya dayalı lüks hayatından bahsediliyor. bu ayette de insanların bu yüzden ayrılığa düştüğü çünkü birbirlerinin haklarına bu anlamda gasbettikleri ve böylece çıkar çatışmalarına düştükleri anlatılıyor. Apaçık ayetler bile insanların çıkar temelli bu ihtilafları çözemediklerinden söz ediliyor..

bu iki örnek hatta tek bir örnek bile yeterlidir. bizim iddiamızı ispatlamamız için. Ki bu aldığımız iki örnekten Kur'an'da bağy kelimesini maddi gasp olduğu anlaşılmaktadır...Tersine ben bu kelimenin Kur'an'da özellikle zina dar anlamlı fahişe anlamına gelebilecek bir kullanımını hiç hatırlamıyorum.. vaktimiz olursa başka örnekleri de inceleriz inşaAllah.. şimdilik benim çıkmam lazım...
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2010, 13:00:10 Gönderen: Qom_u_aşk »
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Qom u aşk

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 12.227
  • Puan 172
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #23 : 04 Aralık 2011, 00:35:21 »
Ha onuda anlatayım. Kitapda direk "fahişe çocukları" tabiri geçmez. Keşke imkanınız olsada baksanız. "zinazade" diye geçer. Bu kelime ise sünnisi olsun şiisi olsun bir çok rivayette geçmektedir.
nasibilerin mürted olduklarını ehli islam olmadıklarını ve dolayısıylada dinden çıktıkları için kendi inaç esaslarıyla yaptıkları nikahlarınında  geçersiz olduğunu esas alısak;
 islam'a göre geçersiz bir nikahla birlikte olanlara, ve bu birliktelikten  dünyaya gelenlere verilen isim bellidir.Bunda pek garipsenecek durum olmasa gerek.

hayır, İmamlarımızdan biri müslüman olmayanların zinakar değerlendirilmesine karşı çıkıyor ve müsüman olmayanlarda da nikahın olduğunu söylüyor.. kafir başka zinakar başka..
"SEN HER ZAMAN ZAYIF OLANDAN TARAFA OL, ÇÜNKÜ HAK ONUNLADIR" İmam Ali a.s.

Çevrimdışı Hudeyfe

  • Deneyimli
  • *
  • İleti: 915
  • Puan 73
  • BİR'RUH BİD'DEM NEFDİK YA AKSA http://www.nuvezan.
    • http://www.nuvezan.com/
Ynt: KÜLEYNİ'NİN KAFİ'SİNDE BÖYLE BİR İFADE VARMI?
« Yanıtla #24 : 04 Aralık 2011, 13:52:55 »
HUVE'L AZİZ

 SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

 İlgili hadis El-Kafi'nin üçüncü kitabı olan Ravzat'ul Kafi de geçiyor. Bendeki Tahran baskısında var eve geçtiğim zaman ilgili sayfa ve hadis numarasını yazarım. Yalnız orda fahişe çocukları gibi bir tabir geçmiyor İmam'a sorarlar muhaliflerimizin durumu nedir? İmamda onlar veled-i zinadır. diye buyuruyor. Hadisin şerhinde burdaki muhaliflerden kasıtın nasibiler/ehl-i beyte düşman olanlar her konuda muhalefet edenlerdir.
EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/